L’escriptor Josep Vallverdú fa donació d’obres de Cristòfol i Trepat al Museu

L’escriptor Josep Vallverdú ha fet donació de cinc olis i un gravat de l’artista targarí Lluís Trepat i un relleu de fusta de Leandre Cristòfol a l’Ajuntament de Lleida per tal d’enriquir les col·leccions del Museu d’Art Jaume Morera de Lleida. La donació es va formalitzar el passat dijous, 3 de març al Palau de la Paeria, en un acte presidit per l’alcalde, Àngel Ros, amb la presència de Josep Vallverdú, així com de la tinent d’alcalde i regidora de les Polítiques a favor de la creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports, Montse Parra, i del director del Museu d’Art Jaume Morera, Jesús Navarro.

Autor: Lluís Trepat Padró Títol: Tren sortint de Lleida Data: 1966 Tècnica: Oli sobre tela Mesures: 54 x 73 cm Mesures amb marc: 58 x 76,5 cm Inscripció: Trepat 66 (revers)

Lluís Trepat. Tren sortint de Lleida, 1966

Les dues peces més valuoses, i que millor s’integren en el discurs de la col·lecció del Museu, són les obres de Lluís Trepat Òvals (1960) i Port de Barcelona (1963). La primera és un clar exemple de la sèrie més reeixida d’aquest autor, encara dins el  període abstracte, i la segona, fruit de la seva etapa inicial de retorn a la figuració la dècada dels seixanta. De Lluís Trepat s’inclouen també tres paisatges: d’una banda un paisatge que testimonia el seu retorn a la figuració expressionista durant els anys seixanta, Tren a Lleida (1966);  un altre que correspon a l’etapa caracteritzada pel realisme poètic en el qual l’expressionisme es transforma en realisme intimista, Paisatge de Fogars de la Selva (1970); i un darrer ja dins de la seva última època creativa que es correspon a un renovat interès pels paisatges de la Segarra, Tossal degradat. El Talladell (1994). Finalment, la donació també inclou un linòleum, Òvals (1960), una mostra d’una de les seves grans sèries creatives en el camp de l’estampació, en què incideix altre cop en la seva etapa abstracta. Completen la donació un relleu de Leandre Cristòfol de temàtica popular i religiosa, Parella, segurament corresponent als anys quaranta o cinquanta.

Lluís Trepat: Port, Barcelona (1963)

Lluís Trepat: Port, Barcelona (1963)

Les donacions d’obra són la forma més habitual d’increment dels fons del Museu i esdevenen una eina insubstituïble per a la conformació de les seves col·leccions, convenientment complementades amb les polítiques actives de compra d’obra. Les donacions, però, són també i de manera fonamental una mostra de la generositat de molts col·leccionistes, afeccionats, artistes i familiars d’artistes, sense els quals seria molt difícil que els museus poguessin acomplir amb la seva missió.

Tags: , ,

Leave a Reply