Constel·lacions, nova proposta expositiva del Museu d’Art Jaume Morera

Leandre Cristòfol, Nit de lluna

Leandre Cristòfol, Nit de lluna

A partir d‘avui dimarts, 12 de maig, i coincidint amb la setmana de celebració de la Nit dels Museus i el Dia Internacional dels Museus, el Museu d’Art Jaume Morera obre les portes d’una nova proposta expositiva. Es tracta de Constel·lacions, un cicle d’exposicions de petit format que pretén aprofundir en el coneixement i la valoració d’algunes de les peces més significatives de la col·lecció del Museu. L’objectiu d’aquest projecte és aconseguir presentar al visitant una sèrie de continguts específics que aportin el màxim d’informació possible sobre la figura i l’obra del seu autor i el context en què fou elaborada.

La primera obra que protagonitza aquest cicle expositiu és Nit de lluna (1935) de Leandre Cristòfol, una peça que precisament és també una de les obres d’art contemporani que figuren en el temari de les PAU 2015 (proves d’accés a la universitat). Per aquest motiu, el Museu posa a disposició de l’estudiantat, dels professionals de l’ensenyament i del públic en general tot un seguit d’elements que permeten el seu estudi.

Nit de lluna (1935) és una de les obres més significatives del període anterior a la Guerra Civil en la trajectòria de Leandre Cristòfol. Malgrat que no representa la tendència més significativa dins el conjunt d’obra escultòrica de l’artista lleidatà, sí que podem dir que és l’exemple més reeixit del treball de l’escultor en el camp de la poètica de l’objecte pròpia del surrea­lisme. Aquesta obra destaca per la simplici­tat i la senzillesa formal, i pel nou significat que Cristòfol atorga als elements que la componen. No utilitza materials mode­lats prèviament ni explora les possibilitats expressives que li ofereix la modificació d’elements d’ús quotidià o industrial. A Nit de lluna descontextualitza dos objectes trobats i els associa a partir d’un interessant joc de contrastos reforçat pel títol de l’obra. Entre la rigidesa i la línia recta del fus, i la mobilitat i la línia corba de l’ou, l’artista ens suggereix una sèrie d’afinitats que converteix en una metàfora poètica, lligada sentimentalment al record de la seva mare.

Podeu trobar més informació sobre aquesta obra a la web de l’exposició.

Tags: , , , , ,

Leave a Reply